miercuri, martie 30

Inamicul din tine


Un om care are un singur prieten e trei sferturi sălbatic. Asta pentru că prietenia e specifică omului, iar singurătatea-animalelor. Un om singur luptă, supravieţuieşte, cucereşte. Un prieten ajută, trăieşte,

împarte.E mai rău să-ţi pierzi prietenii decât să nu ţi-i fi făcut niciodată. Dacă ajungi să îi urăşti pe cei pe care i-ai iubit cândva, cum ar putea să-ţi pese de străini? Câteodată cel mai bun prieten al tău eşti chiar tu. Problema vine când îţi eşti cel mai mare duşman. Te cunoşti, te foloseşti împotriva ta. Eu mi-am făcut atât de mult rău mie că încă nu ştiu în ce relaţii mă aflu cu mine. Deşi acum îmi ling rănile lăsate de propriile-mi arme, cicatriciile îmi amintesc de atacator. Şi uneori vreau răzbunare.

E bine să te fereşti de cel care ar face orice pentru prietenul său. Asta pentru că nu există nimic ce n-ar face împotriva duşmanului său. Dacă cel de lângă tine îţi spune că îi eşti cel mai bun prieten,te minte. Cel mai bun prieten al lui este chiar el. Asta înseamnă că se va pune pe el înaintea ta tot timpul. Nu-ţi face iluzii, nimeni nu o să-ti şteargă lacrimile de pe obraz, deşi se va găsi întotdeauna cineva care să fie în pozele de la aniversări.

Nu vreau să spun că cel mai bun prieten al tău eşti chiar tu. Vreau să spun că nu esti cel mai bun prieten al nimănui. Eu mi-am fost un mare duşman mie. Am acceptat armistiţiul. Încă sunt în tratative de pace. Îmi impun cindiţii grele, dar cine ştie dacă nu le voi încălca într-o zi?

Dar cine eşti tu, conştiinţă, să mă supui pe mine?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu